Genua / Cervo

Pierwszy post z serii wakacyjna podróż 2014 – Włochy/Francja. Podążamy samochodem z Olsztyna do San Bartolomeo al Mare w Ligurii/Włochy – ponad 1800 km. Przybliżając umiejscowienie naszego pierwszego celu jest to 80 km na wschód od Monaco. Ale po kolei, w dzisiejszym poście expresem o Genui i Cervo.

Droga

Na początek jednak o drodze a szczegółowiej o Szwajcarii. Podziwialiśmy ją tylko zza szyb samochodu ale krajobrazy robią wrażenie. Śnieg i rześkie powietrze w lipcu tym bardziej. Szkoda tylko, że musimy jechać bez dłuższego delektowania się widokami i poznaniem tego kraju. Włochy czekają.

San Bartolomeo al Mare - Cervo

Wybraliśmy się tym razem do Ligurii. Miejscowość San Bartolomeo al Mare, to niewielkie letnisko w którym mieliśmy swoją tygodniową bazę. Generalnie odpoczywają tam sami Włosi, krajanie miejscowych czyli tak jak lubimy.  Jest niewielka promenada i kilka kafejek. Plaże w miasteczku nie są najbardziej malownicze, niezbyt szerokie i żwirkowe. Dlatego na piaszczystą, szeroką plażę jeździliśmy rowerami do miejscowości tuż obok do Diano Marina. Niestety z powodu braku ścieżek rowerowych musieliśmy poruszać się ulicą.
           Ciekawa i malownicza jest miejscowość tuż obok Cervo, mieliśmy na nią widok ze słonecznego tarasu na dachu hotelu. Rowerami wybraliśmy się na pierwsze zwiedzanie właśnie do pobliskiego miasteczka. Od samego morza wyrasta wzgórze, na którego zboczu ciągną się rzędy białych domów w wąskich i stromych uliczkach. Nad wzgórzem dominuje wieża i barokowa fasada kościoła. Z zaułków roztaczają się wspaniałe widoki na morze. Miejscowość bardzo fotogeniczna.

Genua

Muszę się przyznać że miałem wiele wyobrażeń o Genui (genua.lovetotravel) Miasto Kolumba, żeglarzy itd. Spełnieniem ich był na pewno widok statku z filmu Piraci Polańskiego zakotwiczony w porcie. Najważniejszym jednak miejscem w porcie jest Acquario czyli oceanarium. Samo miasto jest świadectwem świetności i bogactwa czerpanego z żeglugi morskiej, handlu ale także już od XVI w. bankowości. Ten dobrobyt unaoczniają pałace stojące na Via Garibaldi i Via Balbi. Większość rezydencji opiera się na takim samym założeniu: za portalem i przedsionkiem mieści się reprezentacyjny dziedziniec wewnętrzny. Na obu ulicach ciągną się właśnie takie okazałe pałace z późnego renesansu i baroku.

W następnych postach

W pierwszym tygodniu wakacyjnej podróży odwiedziliśmy także San Remo, Albengę oraz oczywiście Monaco. O tym w następnych postach. Już teraz zapraszam.

Podsumowanie:
Nocleg:
Apartament 38 m2 z sypialnią i aneksem kuchennym oraz widokiem na miasto/ogród cena 7 dni 840 euro
Rezerwacja – Booking.com
Moja ocena 7,5

+ Bardzo dobry apartament (chociaż przy głównej ulicy): centrum miejcowości, na przeciwko sklep, do plaży publicznej i promedany 100m, dobre wyposażenie, w cenie wifi oraz rowery, pralnia. Polecam
- Plaże w miejscowości żwirkowe. Plaża z piaskiem w śąsiedniej miejscowości Diana Marina, do której można wybrać się główną ulicą rowerami.